خواب آرام زمستانی برای گیاهان

خواب آرام زمستانی برای گیاهان

هر چند گل و گیاهان آپارتمانی یا آنها که در باغچه حیاط زندگی می کنند، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند اما برای روزهای سرد زمستان باید نکته هایی را در مورد آنها مدنظر قرار داد تا برخی از آنها خواب زمستانی خوبی داشته باشند.

بالاخره هر چه باشد به قول اهل فن پاییز و زمستان آغازی است برای داشتن باغچه ای زیبا در بهار.

• گام نخست هرس کردن و پاکسازی گیاهان است، زیرا بیشتر آفت ها و بیماری ها از باقی ماندن قسمت های خراب و زائد گیاه در زمستان به وجود می آید.

• حذف کامل گیاهان و سبزیجاتی که عمرشان فقط یک سال است و در سال بعد دیگر سبز و زنده نخواهند شد نیز از جمله کارهای ضروری است.
کندن برگ های مریض و از ریشه درآوردن علف های هرز و سرانجام تغذیه باغچه با مواد و کودهای مغذی نیز فراموش نشود.

• اگر به جای باغچه، گلدان در خانه نگه می دارید، باید آنها را نیز برای فصل زمستان آماده کنید. بیشتر گلدان ها در زمستان بر اثر سرما ترک می خورند. برای جلوگیری از یخ زدگی گیاهان و ترک خوردن گلدان ها، روی آنها را با چند لایه نایلون بپوشانید.

• همچنین از آنجا که در پاییز و زمستان رویش گیاهان متوقف می شود از آبیاری و کوددهی زیاد به آنها خودداری کنید. می توانید پیش از انجام این کارها خاک گلدان ها را با مواد طبیعی و سالم تغذیه و ترمیم کنید، زیرا اگر همین روزها مواد یاد شده را به خاک اضافه کنید، فرصت کافی وجود دارد تا این مواد در خاک نفوذ کنند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *