دکوراسیون اتاق نشیمن ایده آل

دکوراسیون اتاق نشیمن ایده آل

امروزه اتاق های نشیمن به اتاقی قراردادی تبدیل شده اند که در آن فضای زیادی به هدر داده می شود. بسیاری افراد با آنکه وقت و هزینه زیادی را صرف دکوراسیون اتاق نشیمن می کنند، زمان زیادی را در آن نمی گذرانند؛ در حالی که شما می توانید با استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن، آن را در آن واحد هم به فضای پذیرایی از میهمان و هم به فضایی راحت و خانوادگی برای نشیمن تبدیل کنید. در این مطلب دستورالعمل هایی برای داشتن یک اتاق نشیمن ایده آل مطرح شده است که شما را قدم به قدم در این مسیر همراهی می کند.

1. عکس ها و تصاویری از اتاق نشیمن رویایی خود را از مجلات دکوراسیون ببرید و کنار هم در جایی مقابل چشم تان قرار دهید. نگران گران بودن چیدمان آنها نباشید، این کار را بدون واهمه انجام دهید و بگذارید رویاهای تان آزادانه خودشان را اظهار کنند. آنچه را که در مورد رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن، مبلمان، لوستر و… در رویاهای خود دارید بیابید و تصویرش را ببرید و روی سطحی بچسبانید. هرکدام از این عکس ها می توانند جرقه ای در ذهن شما باشند، تخیلات شما را تحریک کنند و به آن بال پرواز بدهند.

2. برای تصمیم گیری در مورد طرح بندی و چیدمان اتاق نشیمن، ابتدا شکل و جای چیدمان فضای گفت وگو و همچنین نقطه کانونی را تعیین کنید. این دو قسمت، از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. نقطه کانونی می تواند یکی از جزئیات برجسته معماری، شومینه فضا یا یک اثر هنری باشد. سپس مبلمان و عناصر اتاق نشیمن خود را، ابتدا متناسب با نقطه کانونی فضا و سپس بر اساس چیدمان فضای گفت وگو، در دکوراسیون بچینید.

3. جلوی شلوغی و به هم ریختگی را بگیرید. تعیین کنید که وجود چه عناصری در دکوراسیون اتاق نشیمن ضروری است و تنها آنها را در طراحی خود بگنجانید؛ وسایل و اشیاء غیرضروری و بلا استفاده را از فضا خارج کنید، زیرا سبب به هم ریختگی و شلوغی فضا می شوند و نمی گذارند دکوراسیونی ایده آل داشته باشید. هرج و مرج و شلوغی دشمن دکوراسیون های شیک و جذاب است.

4. مبلمان را در ردیف جلوی دیوارها قرار ندهید، آنها را کمی به سمت مرکز فضا بیاورید و نزدیک تر به هم به صورت گروهی بچینید. اینجا اتاق نشیمن است نه ایستگاه اتوبوس! میهمانان شما برای گفت وگویی دوستانه و گرم، نیاز دارند که به هم نزدیک تر باشند.

5. در اتاق نشیمن خانه خود حتی اگر کوچک باشد، حداقل باید برای 6 نفر صندلی و فضای نشستن تدارک ببینید. اگر اتاق نشیمن خانه شما بزرگ و وسیع است، توصیه می کنیم چیدمان مبلمان و فضاهای گفت وگو را به دو یا سه گروه با تعداد نفرات متنوع افزایش دهید. برای مثال، یک ست مبلمان 6 نفره را در قالب یک گروه و یک نیم ست 2 یا 4 نفره را در قالب یک گروه دیگر تدارک ببینید. تعداد مبل ها در هر گروه چیدمان، به میزان فضای اتاق شما بستگی دارد.

6. فضای گفت وگو و فضای نشیمن را با کمک قالیچه های منطقه ای تعریف و تفکیک کنید. قالیچه های منطقه ای چه ساده باشند و چه طرح دار، گزینه بسیار خوبی برای تعریف قسمت های مختلف فضا هستند. ضمن اینکه چاشنی دکوراسیون هر قسمت نیز محسوب می شوند.

7. از جزئیات معماری موجود در فضا و همچنین مبلمان برای ارتقاء جلوه دکوراسیون و تعریف قسمت های مختلف فضا استفاده کنید. جزئیاتی از قبیل تفکیک کننده های فضا، ستون ها و پله ها در صورت وجود، می توانند برای تعریف قسمت های مختلف فضا استفاده شود.

8. به طور کلی پرده ها، زمانی که هم رنگ پارچه های قطعات بزرگ مبلمان موجود در دکوراسیون فضا باشند، جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون می بخشند و اتحاد و انسجام در چیدمان پدید می آورند.

9. بهتر است رنگ کفپوش، مقداری از رنگ دیوارها تیره تر باشد. در این صورت دکوراسیون فضا ثبات پیدا می کند و جلوه ای متعادل تر به خود می گیرد.

10. قرار دادن عناصر و مبلمان به صورت اریب و قطری در فضا، به دکوراسیون جذابیت بیشتری می بخشد. آن را امتحان کنید!

11. کلکسیون هنری و زیبایی را که برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود تدارک دیده اید، درست جلوی فضای نشیمن، جایی که برای میهمانان شما به راحتی قابل رویت باشد قرار دهید نه پشت مبلمان. همچنین از قرار دادن تابلوهای هنری بیش از حد بزرگ و کشیده بالای مبلمان خودداری کنید.

12. آینه را در جایی از دکوراسیون قرار ندهید که میهمانان شما به هنگام نشستن خودشان را در آن ببینند. این کار سبب می شود آنها احساس ناراحتی کنند. آینه را در جایی قرار دهید که منظره و قسمتی جذاب از دکوراسیون و فضا را منعکس کند.

13. برای داشتن فضای نشیمن اضافی، بدون اشغال شدن فضا، یک میز عثمانی را زیر میز پذیرایی قرار دهید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

14. از انواع مختلف نورپردازی در فضا بهره گیرید و تنها به یک نورپردازی سقفی اکتفا نکنید. قسمت های مختلف اتاق نشیمن، اعم از فضای تماشای تلویزیون، فضای گفت وگو، کنج دنج خصوصی شما و… هر کدام باید نورپردازی مستقلی برای خود داشته باشند.

15. با اضافه کردن گیاهان به دکوراسیون اتاق نشیمن، شادابی و زندگی را به دکوراسیون ببخشید و فضای اتاق نشیمن خود را سرشار از طراوت و شادی کنید.

16. مسیرهای عبور و مرور باز و بدون موانع را به اندازه کافی بین چیدمان مبلمان خود در اتاق نشیمن در نظر بگیرید. این امر به راحتی اتاق نشیمن و همچنین ایمنی آن هنگام رفتن برق ها کمک زیادی می کند.

17. اکسسوری های مناسب و کافی را حتما در دکوراسیون اتاق نشیمن خود بگنجانید. اکسسوری ها مکمل دکوراسیون هستند و به آن هویت می بخشند. اکسسوری های کوچک به شکل گروهی زیباتر خودنمایی می کنند، اما مراقب باشید که استفاده بیش از حد از اکسسوری ها سبب شلوغی و به هم ریخته به نظر رسیدن جلوه دکوراسیون نشوند. بین به هم ریختگی و استفاده از اکسسوری به میزان مناسب در دکوراسیون، مرز باریکی وجود دارد.

18. اگر دکوراسیونی با رنگ های خنثی برای اتاق نشیمن خود در نظر گرفته اید، رنگ های متنوع و شاد را در قالب اکسسوری ها، آثار هنری، کوسن ها و… به فضا بیافزایید.

19. برخی از عناصر و مبلمان قدیمی را می توان با یک رنگ آمیزی و ترمیم سطحی، برای استفاده مجدد به منظور همان کاربرد قبلی یا با تغییر کاربری در قالب یک عنصر جدید به دکوراسیون اتاق نشیمن اضافه کرد.

20. گوشه های فضا را تار و بی روح رها نکنید. یک کنج تاریک و سرد، با کمک یک صندلی راحتی، یک میز کوچک و یک نورپردازی مناسب، می تواند به فضایی دنج و آرام برای مطالعه و خلوت کردن با خود تبدیل شود.

این نکات بسیار مهم اما ساده به شما کمک می کنند تا اتاق نشیمنی به معنای واقعی راحت و خوشایند داشته باشید. فضایی کامل و مناسب، هم برای دور هم جمع شدن های خانوادگی و خودمانی و هم به اندازه کافی رسمی و گرم برای پذیرایی از میهمان.

مجله منزل
***

4 دیدگاه برای دکوراسیون اتاق نشیمن ایده آل

  1. نما گفت:

    خیلی عالی بود. متشکرم

  2. نامه گفت:

    با سلام. مطلبتون خیلی خوب بود مرسی

  3. آب گفت:

    واقعا عالی بود ممنونم

  4. باران گفت:

    سلام دوستای گلم
    من دنبال این مدل فرشی که تو عکس بالاس هستم، ولی نمیدونم کجا میتونم پیدا کنم ،ممنون میشم راهنمایی کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *