راهنمای خرید شلوار جین برای آقایان

راهنمای خرید شلوار جین برای آقایان

برای اغلب جوانان، شلوار جین با ارزشترین لباس داخل کمد محسوب می گردد. معمولا این توجه به دلیل گران قیمتی و یا زیبایی آن نبوده، بلکه به علت تطبیق پذیری و همه جا پوش بودن آن می باشد.
شما می توانید شلوار جین را در خانه، محل کار و گردشها و میهمانی های غیر رسمی بپوشید. برخلاف این سودمندی یافتن مناسبترین آن آسان نیست.
با این شرایط زمانی که به دنبال شلوار جینی مناسب برای خود می گردید چه کار باید بکنید؟

گذشته از قیمت چند نکته زیر را به خاطر بسپارید:

به دنبال جین های مستقل از زمان بگردید

گفتن اینکه چه نوع شلوار جینی سال بعد مُد خواهد شد مشکل است، اما با برگزیدن مدل های آزموده شده جین می توانید شلواری را انتخاب کنید که سال ها شیک و مطابق با روز باقی بماند.

در زیر سه مثال کلاسیک آورده شده است:
• جین های آبی اورژینال: از شلوارهای کار زبر و بادوام ساخته شده و اکنون فراگیرترین لباسی است که می توانید داشته باشید.

• جین های آبی مقداری کم رنگ شده: این نوع غیر رسمی تر از هر نوع دیگر بوده و می توان آن را همراه با یک کت اسپرت و پیراهن شیک بر تن کرد.

• جین های چروک: نوع سنگ شور شده قهوه ای یا جین چروک آبی. این مدل برای جوانان جذاب تر از انواع معمولی جین بوده و معمولا نیز مد است.

توجه کنید که چه وقت قرار است آن را بپوشید

راحتی شلوار جین در تن مهم ترین مساله آن به شمار می رود. در نهایت شیک ترین شلوار جین هم اگر در آن راحت نباشید، باعث نامتناسب به نظر رسیدن شما خواهد شد.
با این حال در نظر داشتن اینکه چه وقت و کجا می خواهید شلوار جین خود را بپوشید، در روند انتخاب آن کمک به سزایی خواهد کرد.
برای مثال اگر در محل کار فقط کت و شلوار می پوشید، ممکن است شلوار جین خود را صرفا برای قدم زدن یا گردش استفاده کنید که این به معنای داشتن محدودیت های کمتر هنگام برگزیدن نوع و ظاهر شلوار است.

با این حال اگر در محیط کاری شما پوشیدن شلوار جین مجاز باشد، ممکن است بخواهید همیشه جین بپوشید که در این صورت باید در انتخاب شلوار خود دقت بیشتری کرده و معیارهای مهم تری را در نظر بگیرید.
در هر دو حالت مطمئن شوید که شلوار جین شما با کفش ها یا پوتین هایتان همخوانی داشته باشد.

شلوار جینی با جلوه انتخاب کنید

فقط به این دلیل که می خواهید نوع کلاسیکی را خریداری کنید، حتما نباید شلوار جینی خسته کننده را برگزینید. مدل های کلاسیک شیک در عین حال می توانند جلوه نیز داشته باشند. مثلا می توانید نوع راسته، مخروطی شکل یا پاچه گشاد آن را انتخاب کنید.

شلواری کاملا اندازه را خریداری کنید

فرقی نمی کند شلوار جینی که انتخاب می کنید چقدر زیبا و شیک باشد، اگر برایتان بزرگ یا کوچک باشد، باعث خنده دار شدن شما خواهد شد. ابتدا مطمئن شوید که پاچه و کمر آن زیاد تنگ نباشد.
همچنین باید در آینه ببینید که پشت شلوار هم خوب ایستاده باشد. یادتان باشد، اگر به شما نمی آمد، یکی دیگر را امتحان کنید. به علاوه چون شلوارهای جین ممکن است آب رفته و کوچک شوند، بهتر است کمی قدش را بلند تر انتخاب کنید. این کار به شما امکان می دهد پاچه شلوار را کمی بالا زده یا هر گونه اصلاح مطابق با میل خود را اعمال کنید.

وضعیت تن خور شلوار را بسنجید

بهترین روش برای آزمودن ارزش شلوار جین شما، این است که آن را به طور آزمایشی بر تن کنید. کمی با آن در فروشگاه قدم زده و مقدار حجم جیب و میزان راحتی اش را هنگام نشستن بررسی کنید.
آیا دسته کلید یا کیف تان جا می شود؟ آیا آن شلوار در برخی از فصول باعث گرما یا خارش در بدن می شود؟
همچنین باید آن را با کمربندی که همیشه می بندید، امتحان کنید. این باعث می شود از اندازه کمر و تطابق کمربند با شلوار اطمینان حاصل کنید.
در نهایت، شلوار را با کفش هایی که همیشه می پوشید، امتحان کنید و به یاد داشته باشید علاوه بر اطمینان از هماهنگی رنگ آن دو، باید ببینید که شلوار خوب روی کفش قرار می گیرد یا خیر.
اگر قد شلوار کمی بلند تر بود، آن را تا بزنید. انتهای پاچه شلوار باید با قسمت بالایی کفی کفش هم تراز باشد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *