شیر بوی سیر را کاهش می دهد

شیر بوی سیر را کاهش می دهد

آنهایی که به خوردن غذاهای حاوی سیر زیاد علاقه فراوان دارند، اغلب نگران این موضوع هستند که تنفس آتها بوی سیر بدهد.

مطالعات جدید نشان داده است که بوی نامطبوع سیر می تواند با نوشیدن شیر کاهش یابد. شیر به طور قابل ملاحظه ای تجمع ترکیباتی که باعث بوی بد سیر می شوند را کاهش می دهد.

نتایج این مطالعات بیانگر آن است که چربی و آب موجود در شیر می تواند منجر به خنثی سازی بوی سیر شود و نوشیدن شیر باعث می شود که ترکیبات سولفور موجود در سیر که عامل طعم و رایحه آن می شود، کاهش یابد.

پژوهشگران می گویند که بهترین نتیجه هنگامی حاصل می شود که شما جرعه ای از شیر را همزمان با بلعیدن سیر بنوشید. بنابراین اگر شیر همراه با غذای حاوی سیر نوشیده شود نتیجه بهتری در پی خواهد داشت تا وقتی که شیر بعد از غذا میل شود. ترکیب سیر و شیر در دهان و پیش از بلعیدن کامل می تواند بهترین کارآیی را در کاهش بوی نامطبوع سیر داشته باشد.

چنانچه نگرانی از بابت افزایش چربی ندارید، اثربخشی نوشیدن شیر پرچرب هم در مقایسه با شیرهای کم چرب یا آب آشامیدنی، بیشتر گزارش شده است.

فواید بهداشتی و درمانی سیر سالهاست که توسط دانشمندان توصیه شده است اما بوی بد ناشی از آن که از طریق دهان و ترشح عرق بدن قابل استشمام است موجب آن شده که بسیاری از مردم از گنجاندن سیر در رژیم غذایی روزانه خود صرف نظر کنند.

برای خنثی کردن رایحه ناخوشایند سیر، علاوه بر شیر، نوشیدن آب و خوردن غذاهای چربی دار، قارچ و سبزیجات معطر می تواند موثر واقع شود اما ترکیبی از آب و چربی (نظیر آنچه در شیر موجود است) می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

مصرف روزانه سیر به ویژه در مناطق مجاور دریا و سرزمین هایی که با رطوبت بالا مواجهند، توسط پزشکان و به منظور پیشگیری از بیماریهای مفاصل مانند روماتیسم توصیه می شود.

سیر دارای ترکیبی به نام آلیل متیل سولفید (AMS) است که معده انسان به راحتی قادر به گوارش آن نیست و از بدن به تنفس و عرق انسان سرایت می کند و بوی بد ناشی از خوردن سیر نیز به این ماده نسبت داده می شود.

نوشیدن یک لیوان کوچک شیر می تواند درصد AMS را در تنفس انسان کاهش دهد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *