نشانه های بیماری افسردگی

نشانه های بیماری افسردگی

افسردگی بیماری بسیار شایعی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی از بیماری خود بی خبرند.

افسردگی به دنبال خود عواقب و آثار گوناگونی به همراه دارد. غیر از آثار و علایم پزشکی و اندوه که بسیار شایع است، فرد مبتلا به افسردگی خود را در کارها مورد تبعیض و از نظر اجتماعی مطرود و حتی منفور خانواده خودش می بیند.
گاهی انزوای همراه افسردگی، بیمارانی را که وضعی درمان پذیر دارند به دوری از مردم یا به سوی مرگ سوق می دهد.

افسردگی نوعی بیماری است که خود مجموعه ای از علامات مختلف است. اگر این علائم در شخصی وجود داشته باشد، احتمال دارد که دچار افسردگی شده باشد.

کم خوابی یا خواب زدگی
کم خوابی و بروز مشکلات به خواب رفتن یا خواب ماندن در طول شب و این که شما به جای خوابیدن، استراحت موقت کنید، نشانه  افسردگی است که باعث می شود شما نتوانید بخوابید. زیرا نگرانی و دلواپسی، شما را در طول شب بیدار نگه می دارد یا این که شما برای دوری از واقعیت، بیش از حد می خوابید.

نداشتن توجه و تمرکز کافی
فرض کنید در جلسه ای هستید و به مدت نیم  ساعت است که به میز موجود در کنفرانس نگاه می کنید و این تنها چیزی است که به آن توجه دارید، نه بیشتر. ضمن آن که شما نمی توانید خوب تمرکز کنید یا خوب پاسخ بدهید و این باعث ناراحتی زیاد می شود که این امر نشان دهنده افسردگی فرد است.

رفتارهای عجولانه
شما فراموش می کنید کاری را که باید، انجام بدهید و نمی دانید چگونه این مطلب را فراموش کردید یا این که اخیرا مشکلاتی با حافظه خود پیدا کرده اید. اینها همه نشانه های افسردگی است که منجر به بی دقتی فرد می شود.

متنفر بودن از خود
شما ممکن است که تا به حال خودشیفته نبوده اید، ولی حالا از خودتان متنفر شده اید. آینه شما را به یاد چیزهایی می اندازد که از آنها بی بهره اید. کم کم از نحوه  صحبت کردن خود، راه رفتن، خوردن، نشستن و چیزهای فراوانی درباره خودتان متنفر می شوید و به این فکر می کنید که چرا خدا شما را به این شکل آفریده است.

دوست نداشتن کارهای روزمره
یکی دیگر از نشانه های افسردگی این است که به نظر شما، کارهای روزمره جالب نیست و به این فکر می کنید که چرا باید هر روز آنها را انجام دهید.

درد و رنج
لطمه روحی شما آنقدر قوی است که حتی می تواند روی سلامت جسمی تان تاثیر بگذارد. ناگهان در تمام بدن  احساس درد می کنید و در عین حال بدون در نظر گرفتن آزمایش های پرهزینه، در هیچ جای بدنتان نشانه ای از بیماری جسمی یافت نمی کنید و این شما را بیشتر ناراحت می کند، چون خیال می کنید تمام بدنتان مریض است.

احساس ناتوانی و ناامیدی
احساس می کنید در هر شرایطی که در آن قرار دارید، هیچ کس به کمک شما نمی آید و هیچ امیدی به این ندارید که کسی به شما کمک کند. این نشانه  افسردگی است. همین طور است وقتی که فکر می کنید انسانیت دیگر وجود ندارد یا حتی اگر هم وجود داشته باشد، برای شما وجود ندارد.

مجموعه تمام این حالات و تفکرات، اگر جدیدا در شما بروز کرده باشد، غیر واقعی و جزو افکاری است که بر اثر افسردگی به وجود می آید. طبیعی است که این حس و حال نباید به حال خود رها شود و باید توسط متخصص ریشه یابی و درمان شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *