نکاتی برای دور میز نشستن

نکاتی برای دور میز نشستن

از میز برای قرار دادن اشیا و لوازم هم استفاده می شود.
گاهی ممکن است جاکلیدی، کیف پول و پلاستیک میوه که همگی حاوی آلودگی های زیادی هستند، روی میز بگذارید. گاهی هم ممکن است هنگام آشپزی از میز استفاده کنید و سطح میز با مواد خام مانند تخم مرغ، گوشت، مرغ و ماهی یا گل و لای سبزی آلوده شود. بنابراین اگر روی میز غذا می خورید باز هم بهتر است هنگام غذا خوردن روی میز سفره بیندازید.

بهتر است از یک سفره یا رومیزی پارچه ای که به راحتی بتوانید آن را با آب گرم و مواد شوینده بشویید، استفاده کنید. بعد از صرف غذا سفره را در سینک ظرفشویی بتکانید و هر چند وقت یک بار آن را با آب گرم و صابون بشویید و بگذارید زیر نور خورشید خشک شود.

بهتر است سطح روی میز غذاخوری شیشه ای باشد. تمیز کردن میزهای چوبی یا ترکیب شیشه و چوب مشکل است. چوب را نمی شود با محلول های شوینده آمونیاکی، سرکه یا محلول های شیشه پاک کن تمیز کرد.

بهتر است، میز کنار پنجره یا زیر لامپ باشد تا آلودگی ها و کثیفی ها زود دیده و برطرف شوند. در صورت وجود ترک، رویه میز را تعویض کنید. ترک ها محل مناسبی برای رشد میکروب ها هستند و در یک ترک بسیار باریک تعداد بسیار زیادی میکروب جای می گیرد. سطح میز را حداقل دو بار در هفته تمیز کنید.

برای این کار از دستمال نخی تمیز و آب گرم و مایع شوینده استفاده کنید. علاوه بر سطح رویی، لبه های میز را هم تمیز کنید.

در صورتی که سطح میز خیلی آلوده است یک فنجان آب گرم، یک فنجان الکل و یک قاشق غذاخوری سرکه را با هم مخلوط کرده و روی میز اسپری کنید. بعد با دستمال تمیز آن را خشک کنید.

در صورت لزوم برای از بین بردن لکه ها از فرچه استفاده کنید، سپس روی میز را با دستمال تمیز نمدار پاک کنید و اجازه دهید تا خشک شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *