پاک کردن لکه چربی از روی لباس

پاک کردن لکه چربی از روی لباس

بالاخره تصمیم می گیرید آن لباس فوق العاده شیک و زیبایی که به تازگی خریده اید را بپوشید اما در پایان روز متوجه می شوید که یک لکه روغن بسیار بزرگ روی آن ایجاد شده است.

حالا باید چه کاری انجام دهید؟ لباستان را دور بیاندازید؟ مسلما خیر! اگرچه لکه روغن پاک نشدنی به نظر می رسد اما اگر با آن درست رفتار کنید در مدت زمان کوتاهی لباستان مثل روز اول می شود.

1. مقدار زیادی پور تالک (همان پودری که در پوشک و پودر بچه ها و برخی مواد آرایشی دیگر استفاده می شود) و یا پودر ذرت را روی لکه روغن بریزید. اجازه بدهید این پودر یک شب روی پارچه بماند، روز بعد به وسیله یک دستمال خشک پودر را از روی پارچه پاک کنید. این پودر مقداری از روغن را به خود جذب می کند.

2. یک قطره از مایع ظرفشویی از بین برنده چربی را مستقیما روی لکه روغن بریزید و برای اینکه جذب پارچه شود و در تار و پود آن نفوذ کند، از انگشت تان استفاده کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پارچه شود.

3. بعد مثل همیشه، اسپری قبل از شستشو را روی لباستان اسپری کنید و لباس را بشویید.

4. قبل از اینکه لباس را در خشک کن بیندازید یا روی طناب آویزان کنید، آن را به دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که لکه چربی از بین رفته است.
اگر لکه هنوز از بین نرفته بود چند قطره مایع رختشویی قوی روی آن بریزید، دوباره با انگشت تان روی لکه را بمالید تا مایع رختشویی در پارچه لباس نفوذ کند. بعد دوباره اسپری قبل از شستشوی لباس را بر روی آن اسپری کنید و مطابق معمول آن را بشویید.

فرشته مشاور
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *