کاربردهای نخ دندان

کاربردهای نخ دندان

بعضی مواقع در جعبه های دایره دیده می شوند و در بعضی مواقع مربع شکل، حتی به شکل مستطیلی و مثلثی هم دیده می شوند، جعبه هایی رنگارنگ که در اغلب موارد از جنس پلاستیک هستند. با اینکه شکل و شمایل مختلفی دارند ولی محتوای همه آنها یک چیز است، آنها محافظان نخ های سفید رنگی هستند که برای تمیزی دندان ساخته شده اند و سال ها است که همه آنها را به نام نخ دندان می شناسند و بیشتر کاربرد آنها بعد از صرف غذا است.

پزشکان می گویند هر فردی که بعد از صرف غذا از نخ دندان استفاده کند به طول عمرش اضافه می شود. ولی این نخ های مخصوص پاکیزگی دندان تنها یک کاربرد ندارند، می توان از آنها در دکورسازی خانه، محافظت از زیورآلات و موارد دیگر استفاده کرد که در زیر به چند نمونه از این موارد اشاره شده است.

جدا کردن عکس
تکه ای از نخ دندان را بریده و آن را از قسمت گوشه عکس، بین عکس و زرورق آلبوم چسبیده به آن، قرار دهید. سپس با حرکات آرام نخ دندان را بین عکس و زرورق حرکت دهید تا عکس بدون آسیب دیدن از زرورق جدا شود.

گردن بند
اگر نخ گردن بند آسیب دیده و در معرض پارگی است، دانه های گردن بند را از آن رشته خارج کرده و با نخ دندان دوباره به رشته بکشید، زیرا نخ دندان از استحکام خوبی برخوردار است.

نقاشی
برای آویزان کردن آثار هنری سبک و بدون قاب، نخ دندان گزینه مناسبی است.

کیک
نخ دندان ساده و بدون طعم برای بریدن کیک ایده آل بوده و برش های صاف و یکدستی را ایجاد خواهد کرد.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *