کودکان و خانه تکانی های فصلی

کودکان و خانه تکانی های فصلی

پاییز در راه است و خانه تکانی پاییزی برای بسیاری از خانه ها ضروری است به همین جهت باید توجه داشت فرزندان کوچک ما می توانند شرکای خوبی در امر تمیز کردن فصلی خانه باشند.

والدین همواره تلاش می کنند فرزندانشان را در محیطی امن و دور از خطر نگهداری کنند به همین خاطر از مشارکت آنها در فعالیت هایی که به پاکیزگی خانه ختم می شود جلوگیری می کنند اما نباید از نظر دور داشت در یک خانواده همبستگی میان اعضا یکی از ارزش های اصلی کانون گرم و صمیمی است. به همین جهت می توان از بچه ها در تمیز کردن بخش های بسیار کوچکی استفاده کرد.

با این اقدام در آنها روحیه همبستگی ایجاد شده و می توان در زمان خانه تکانی با خیالی راحت تر به فعالیت های روزانه ادامه داد.

مواردی که می توان از بچه ها کمک گرفت، تمیز کردن قاشق های فلزی و حتی وسایل حمام و دستشویی است. این لوازم خطرات کمتری داشته و در عین حال تمیز کردن آنها اقدامی ساده است.
می توانید بسته به سن فرزندان، از کودکانتان بخواهید لباسها را در ماشین لباسشویی شسته و یا آنها را از ماشین لباسشویی خارج کنند. اینگونه می توانید وقت آنها را به راحتی پر کنید و خودتان به موارد مهمتر برسید.

اگر فرزندانتان در امور منزل مشارکت می کنند بهتر است همانند یک بزرگسال با آنها رفتار کنید. ولی توجه کنید که فرزندان را از لوازم تیز و وسایلی که می تواند برای آنها خطرساز باشد دور کنید.

در عین حال بهتر است وعده های غذایی در طول خانه تکانی پاییزی بسیار سبک باشد تا کودکان درک درست تری از شرایط خاص خانه داشته باشند.

از فریاد زدن بر سر بچه ها و سر و صدای بلند در مورد نحوه تمیزکاری جلوگیری کنید. می توانید با خونسردی به آنها توضیحات لازم را بدهید تا با مشارکتی همه جانبه یک خانه تکانی فصلی را تجربه کنند.

مهدیس احمدی
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *