فرق بین میخچه و پینه و درمان آنها

فرق بین میخچه و پینه و درمان آنها

پا تنها عضو پرکار بدن شماست. اگر تنبل نباشید در بیشتر ساعات روز روی پایتان هستید و به هر شکلی پاهایتان درگیر هستند. تقریبا برای انجام هر کاری روی پا هستید. بنابراین ساییدگی، پارگی و احساس فشار در پاها بیشتر از سایر اعضای بدن است. اما کمتر کسی مراقب پاهایش است. پاها هرگز در بهترین شرایط نیستند؛ پینه، تاول و پوست زبر و خشن نتیجه استفاده زیاد و بی ملاحظگی نسبت به پاهاست. ساییدگی زیاد پا باعث ایجاد میخچه می شود. اگر میخچه دارید باید بیشتر رعایت کنید و روش مراقبت و پیشگیری و گسترش آن را بدانید.

میخچه چیست؟

در شبکه ها و رسانه های تبلیغاتی انواع درمان ها و روش های درمان میخچه پا را پیشنهاد می کنند اما اگر شما ندانید ضایعه ای که روی پایتان ایجاد شده است دقیقا چیست و مطمئن نباشید که پاهایتان دچار میخچه شده است یا نه، استفاده از روش های تجاری و تبلیغاتی راه درمان نخواهند بود.
به احتمال زیاد شما پینه را می شناسید و همین آشنایی راه شناخت و تشخیص میخچه است. میخچه خیلی شبیه پینه است و پوست پا را سخت می کند.
میخچه دو نوع متفاوت دارد: میخچه های نرم و میخچه های سفت. پینه معمولا کف پا را درگیر می کند و خشک و سفت است اما میخچه نرم است و معمولا بین انگشت چهارم و انگشت کوچک پا ایجاد می شود. میخچه ها برخلاف پینه یک هسته مرکزی دارند که به سطح پوست می رسند و چون انتهای این هسته، اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد دردناک هستند.

معمول ترین راه درمان میخچه استفاده از سالیسیلیک اسید است. سالیسیلیک اسید برای درمان میخچه های سفت کاربرد دارد. برای میخچه های نرم هنوز هیچ درمان قطعی ای پیدا نشده است و باید منتظر پژوهش ها و یافته های جدید دانشمندان باشید. ‏

جلوی میخچه ها را بگیرید

کفش نامناسب نپوشید. کفش غیراستاندارد عامل ایجاد میخچه است و استفاده دائمی از کفش های فانتزی میخچه ها را دردناک و عذاب دهنده می کند. اگر مراعات نکنید و همیشه کفشی که با استانداردها هماهنگ نیست را بپوشید، باید تبعات ایجاد میخچه و گسترش آن در سطح پا را نیز بپذیرید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *