امتحان موفق با صبحانه کامل

امتحان موفق با صبحانه کامل

گروهی از دانشجویان و دانش آموزان پیش از امتحان برای مطالعه مواد امتحانی با کمبود وقت مواجه می شوند و سعی می کنند حتی از آخرین فرصت های خود برای مرور درس ها استفاده کنند؛ به همین خاطر در روز امتحان وقتی برای خوردن صبحانه نمی گذارند یا به طور کل این مساله را فراموش می کنند. این در حالی است که به گفته متخصصان تغذیه، نخوردن صبحانه در ایام امتحانات روی تمرکز تاثیر منفی می گذارد و موجب افت قند خون می شود.

اگر فکر می کنید وقت زیادی ندارید، می توانید یک لیوان شیر به همراه خرما یا عسل و نان به ویژه نان سبوس دار به عنوان یک صبحانه فوری و مناسب میل کنید.

مغز گردو نیز حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است و به همین خاطر می تواند ماده غذایی مناسبی برای صبحانه شما به ویژه در زمان امتحانات مدرسه یا دانشگاه باشد. باید بدانید که مغز دانه ها میان وعده های مناسبی در ایام امتحانات هستند و مصرف آنها به صورت خام یا بو داده اما بدون نمک توصیه شده است.

استرس یکی از مشکلاتی است که باعث می شود برخی دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحان تمرکز لازم را نداشته باشند. این در حالی است که خوردن صبحانه، خواب کافی و تغذیه مناسب راهکارهای مناسبی برای کاهش استرس و اضطراب به حساب می آیند.

باید بدانید که خوردن بیش از حد قهوه در شب امتحان هم یکی از مسائلی است که می تواند باعث افزایش اضطراب و حتی اختلال در ریتم قلب شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *