ایده ها؛ سبزی ها و میوه ها

ایده ها؛ سبزی ها و میوه ها

اندازه ایده آل برای مصرف میوه و سبزی ها 5 وعده در روز است. در حالی که بیشتر مردم کمتر از این مقدار میوه و سبزی در روز مصرف می کنند.
راهکارهای زیر برای افزایش وعده های مصرفی میوه و سبزی توصیه می شوند:

1. وعده اصلی غذای خود را با سبزیجات آغاز کنید:
پیش از آنکه غذای اصلی را در بشقاب قرار دهید، سالاد، سبزیجات و یا کاهو میل کنید. پس از صرف سبزی یا سالاد به سراغ غذای اصلی بروید. از آنجایی که در زمان گرسنگی صرف غذا را با سبزیجات شروع می کنید، بنابراین احتمالا سبزی و سالاد بیشتری خواهید خورد.

2. سالاد مخصوص درست کنید:
یک بسته 250 گرمی کاهو کمی بیش از یک وعده غذایی حجم دارد. یک گوجه فرنگی متوسط، یک سیب متوسط و یک چهارم فنجان کشمش به آن اضافه کنید تا ارزش غذایی آن بیشتر شود.

3. استفاده از سبزیجات را برای خود آسان کنید:
اگر فرصت کافی برای تمیز کردن و خرد کردن سبزیجات ندارید، آنها را به صورت آماده تهیه کنید. نگران اختلاف قیمت آن نباشید. این اختلاف قیمت بسیار کمتر از بهایی است که در اثر نخوردن سبزیجات و از دست دادن سلامتی خود برای خرید دارو پرداخت خواهید کرد. از میوه های کمپوت شده نیز استفاده کنید. کمپوتها منبع سریع و راحت برای دسترسی به میوه ها در هر فصلی هستند.
می توانید در تهیه سالاد نیز از میوه های کمپوت شده استفاده کنید. می توانید همچنین میوه ها را در فریزر منجمد کنید و یا اینکه آنها را خشک کنید و در همه فصول سال مورد استفاده قرار دهید.

4. از نوشیدنیها استفاده کنید:
هر چند که نوشیدن آب میوه به اندازه خوردن میوه تازه و یا کمپوت میوه فیبر را به بدن منتقل نمی کند ولی باز هم راه خوبی برای رسانیدن ویتامینها به بدن است. می توانید بنابر ذائقه خود میوه های مختلف را به همراه ماست و یا شیر در مخلوط کن ریخته و یک عصرانه درست کنید.

5. از سبزیجات در پیتزا استفاده کنید:
پیتزای گوشت را فراموش کنید. به جای آن پیتزای سبزیجات سفارش دهید. به این ترتیب در هر قطعه پیتزا سبزیجات تنوری میل خواهید کرد.

6. سبزیجات را در غذا پنهان کنید:
شما می توانید هویج خرد شده را به مایه ماکارونی و یا لازانیا اضافه کنید. از پوره سیب زمینی برای غلیظ کردن سوپ استفاده کنید و به این شکل سبزیجات مصرفی خود را افزایش دهید.

ترجمه دکتر فرشته شهیدزاده
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *