توصیه های غذایی برای تصفیه خون

توصیه های غذایی برای تصفیه خون

محیط زندگی آلوده و افزودنی های مضر از دغدغه های همگانی است. به همین دلیل برنامه های سم زدایی رو به گسترش است زیرا با پیروی از این برنامه ها با روشی طبیعی از بروز بیماری ها جلوگیری می شود.

تصفیه خون یکی از موارد پراهمیت است زیرا جریان خون مواد غذایی حیاتی و اکسیژن را به اندام های بدن می رساند. هنگامی که سموم در جریان خون باشند، اندام ها آسیب می بینند و در معرض خطر قرار می گیرند و در این زمان سردرد، مشکل تنفس، خستگی، آلرژی و… ظاهر می شوند.

برای پیروی از این برنامه باید موارد زیر را مورد توجه قرار داد:

مصرف غذاهایی که جریان خون را تصفیه می کنند باید در دستورالعمل غذایی قرار گیرند. این مواد غذایی شامل اسفناج، مارچوبه، موسیر، تره فرنگی، کرفس و هویج است. از این رو توصیه می شود اسفناج، کرفس و هویج به سالاد افزوده شود، موسیر و تره فرنگی را نیز باید خرد کرد و همراه با سوپ مصرف کرد. مارچوبه بخارپز شده نیز به املت اضافه شود.

مصرف غذاهای مفید برای کبد:
از آنجایی که کبد یکی از مهم ترین اندام هایی است که سموم بدن را جدا می کند، خوردن غذاهای مفید برای کبد، برای تصفیه خون نیز مفید خواهد بود. این مواد غذایی شامل سبزیجات تلخ دارای برگ سبز، خردل سبز، کلم پیچ، شاهی آبی و… است که باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند.

مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند پودر تخم کتان، جوی دوسر و پاپایا، آناناس، آلو و… برای روده ها مفید است و سلامت را افزایش می دهد. تنظیم حرکات روده ای برای تصفیه خون ضروری است زیرا یبوست باعث می شود سموم دوباره جذب و وارد جریان خون شوند.

مصرف چای سبز به دلیل برخورداری از خواص آنتی باکتریال از زمان های قدیم در چین رواج داشته است. این چای همچنین برای سلامت عمومی و طول عمر نیز مفید است. کاتچئین های موجود در چای سبز خون را رقیق می کنند و از این رو از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می شود.

این چای همچنین در کاهش قند خون و سطح کلسترول مفید است لذا توصیه می شود روزانه حداقل سه فنجان چای سبز نوشیده شود.

کاهش میزان مصرف غذاهای فرآوری شده:
توصیه می شود به جای مصرف غذاهای فرآوری شده از مواد غذایی خانگی استفاده شود زیرا افزودنی ها و نگه دارنده های مصنوعی مضر و سوخت و ساز آنها برای بدن دشوار است.

از این رو باید از مواد طبیعی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات فصلی و منابع پروتئینی مانند گوشت بوقلمون بیشتر استفاده شود.

سلامت نیوز
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *