خانه تکانی پاییزی

خانه تکانی پاییزی

تابستان فصلی است که در تمام مدت شبانه روز، افراد با روشن نگه داشتن کولر یا باز کردن در و پنجره ها سعی دارند فضای داخل خانه را خنک و مطبوع نگه دارند. در حالی که با فرا رسیدن فصل پاییز، باید پنجره ها بسته شده و گرمای مطبوعی در داخل ساختمان فراهم کرد.

به این دلیل میکروب ها و عوامل دیگر بیماری زا و آلرژی زایی که در طول تابستان به فضای داخل خانه وارد شده و زندگی جدیدی را در کنار ما آغاز کرده بودند، بهترین فرصت را برای رشد و زندگی می یابند و سلامت انسان به دلیل همجواری با این موجودات نامرئی به مخاطره می افتد.

متخصصان یکی از مهم ترین فضاهای رشد عوامل بیماری زا و آلرژیک را در اتاق خواب می دانند. از این جهت تمیز کردن اتاق خواب قبل از بسته شدن در و پنجره ها در پاییز امری اجتناب ناپذیر است.

8 مرحله ای که در این مطلب می آید به شما کمک خواهد کرد خانه تکانی اتاق خواب را با یک اصول علمی از پیش ببرید.

مرحله اول
ابتدا اتاق خوابتان را به خوبی مورد بررسی قرار داده و کارهایی را که باید برای خانه تکانی پاییزی انجام دهید اولویت بندی کنید.

مرحله دوم
بهتر است تمام وسایلی را که مربوط به دکوراسیون تابستانی بوده است جمع کرده و بسته بندی کنید تا اتاق خوابتان را برای خانه تکانی و تزیین پاییزی آماده کنید.
لباس های خنک تابستانی، ملحفه ها، روتختی، اشیای تزیینی تابستانی و… از جمله وسایلی هستند که به فصل تابستان مربوط می شوند. بعد از این کار نوبت تمیز کردن قفسه ها، دیوارها، کمد لباس و لباس آویزها با یک دستمال مرطوب می رسد.

مرحله سوم
تمیز کردن سقف اتاق خواب از مهم ترین قسمت های خانه تکانی پاییزی به حساب می آید. زیرا بعد از مدتی در گوشه های سقف یا بعضی از قسمت های دیوار، تارهای عنکبوت دیده می شود که باید ابتدا آنها را پاکسازی کرد. در قدم بعدی باید حباب لامپ ها و یا لوسترهایی که جزو وسایل روشنایی اتاق خواب محسوب می شوند را تمیز کرد.
در این میان می توان برای تنوع از وسایل روشنایی دیگری کمک گرفت. ممکن است سقف اتاق خواب برای بعضی از افراد کسل کننده شده باشد، به همین دلیل می توان با تزیین کردن سقف به وسیله کاشی های رنگی و یا اشکال مختلف، تنوعی را در اتاق خواب ایجاد کرد.

مرحله چهارم
تمیز کردن در، پنجره ها و پرده ها از دیگر مراحل خانه تکانی پاییزی است. معمولا در فصل تابستان، از پرده های روشن و نازک استفاده می شود.
تعویض و استفاده از پرده های ضخیم با رنگ های تیره تر، علاوه بر تغییر دکوراسیون اتاق خواب، به گرم تر شدن فضای اتاق نیز کمک می کند.

مرحله پنجم
برای پاک کردن پنجره ها استفاده از محلول مخلوط سرکه و آب بسیار موثر خواهد بود به این ترتیب که به مقدار مساوی سرکه سفید و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و به وسیله یک روزنامه روی شیشه ها اسپری کنید تا به راحتی شیشه هایی تمیز داشته باشید.

مرحله ششم
در این بخش جابه جا کردن مبلمان و تمیز کردن قسمتی از دیوار که پشت مبلمان قرار گرفته است از مراحل دیگر خانه تکانی به حساب می آید. اگر احساس می کنید رنگ دیوار، رنگی سرد و یا خسته کننده است در صورت امکان می توانید رنگ اتاق خواب را تغییر دهید و در غیر این صورت باید به وسیله یک دستمال مرطوب دیوار را تمیز کنید.

مرحله هفتم
تشک تخت و فرش داخل اتاق خواب گرد و غبار زیادی را در خود نگه می دارد. تعویض تشک و فرش یا تمیز کردن آنها، از ضروریات خانه تکانی پاییزی است. علاوه بر این پاک کردن کناره های تختخواب و تمیز کردن تخت از دیگر مراحل پاکسازی اتاق خواب محسوب می شود.

مرحله هشتم
در پایان نیز تمیز کردن مبلمان به وسیله یک دستمال مرطوب توصیه می شود. همچنین تغییر دادن محل قرارگیری مبلمان یا دیگر وسایل اتاق خواب باعث تغییر دکوراسیون داخلی اتاق و جلوگیری از یکنواختی می شود.

سهیلا نوری
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *