خوراک تخم مرغ لطیف

چه موادی لازم داریم؟

نان تست / 14 عدد
شیر / 320 میلی لیتر
کره / 40 گرم
سس گوجه فرنگی / 200 گرم
آویشن / 6 گرم
پنیر موزارلا / 100 گرم
تخم مرغ / 5 عدد

اگر این دستور غذایی را تهیه نموده اید، تصویر غذای خود را بفرستید تا تصویر ارسالی برای این دستور، با ذکر نام شما ثبت شود.

چطوری درست کنیم؟

نان های نازک تست را با شیر خیس کنید.
کف ظرف پیرکس یا ظرف های نسوز را با کره چرب کنید. نان ها را ته ظرف قرار دهید، به طوری که ته ظرف کاملا پوشیده شود و فضای خالی باقی نماند.
سپس مقداری سس گوجه فرنگی روی آن بریزید و روی سس کمی آویشن بپاشید.

پنیر موزارلا را به ضخامت پنج میلی متر ورقه ورقه کنید و روی سس گوجه فرنگی بچینید. به همین ترتیب لایه های نان، سس و پنیر را ادامه دهید.
تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید.

پنیر پارمسان را کم کم به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. مخلوط پنیر و تخم مرغ را روی مواد بالا بریزید و به وسیله چنگال سوراخ هایی در سطح آن به وجود آورید تا مخلوط خوب به خورد نان ها برود. چند دقیقه ظرف را کناری بگذارید تا مخلوط تخم مرغ خوب در لایه های آن نفوذ کند.

مقداری از سس را برای تزیین ظرف استفاده کنید و روی تمام سطح، تکه های کوچک کره بگذارید تا هنگام پخت باعث طلایی شدن‌ سطح خوراک شود.

فر را روی حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کنید. ظرف را در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس از فر بیرون آورید و به صورت سه گوش برش دهید.

سس گوجه فرنگی:
رب گوجه فرنگی / یک سوم پیمانه سرپر (معادل 100 گرم)
روغن زیتون / یک دوم پیمانه (معادل 75 میلی لیتر)
آب / یک سوم پیمانه (معادل 54 میلی لیتر)
سرکه / 2 قاشق سوپخوری (معادل 28 میلی لیتر)
شکر / 1 قاشق سوپخوری (معادل 13 گرم)
نمک و فلفل قرمز / به مقدار لازم

روش تهیه:
رب گوجه فرنگی را در روغن زیتون تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس آب، سرکه، شکر، نمک و فلفل را بیفزایید و مخلوط کنید. به مدت سه تا چهار دقیقه روی حرارت بماند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *