دستگاه سنگبری وانا پرس

دستگاه سنگبری وانا پرس

ماشین سازان وانا پرس (کارخانه صنعتی واروژ پیرعلی) با سابقه طولانی در صنعت ماشین آلات، تولید کننده دستگاه سنگبری وانا پرس و دستگاه برش سنگ پرتابل یا به مفهوم ساده تر قابل حمل نیز می باشد. در این مدل دستگاه های تولید شده وانا پرس، اپراتور نیاز به گریس کاری روزانه بعد از پایان کار ندارد. قابل ذکر است بدنه دستگاه سنگبری آلومینیومی بوده که از زنگ زدگی آن جلوگیری کرده و باعث طولانی شدن عمر مفید دستگاه می شود.

دستگاه سنگبری وانا پرس که جهت برش سنگ و سرامیک بری مورد استفاده قرار می گیرد، در کارخانه ماشین سازان وانا پرس در مدلهای دستگاه سنگبری گارنت، دستگاه برش سرامیک دیاموند، دستگاه برش سنگ سینامون تولید می گردد.

دستگاه سنگبری گارنت: در این دستگاه چون از سیستم 8ball bearing استفاده می شود، حرکت با دقت بالا و بسیار روان صورت می گیرد و نیازی به گریس کاری روزانه ندارد.
دستگاه برش سرامیک (سنگبری) دیاموند: این دستگاه سنگبری کارایی بالایی داشته و به علت استفاده از ریل لینیر گاید (Linear Guide Rail) دقت برش بسیار بالایی هم دارد.
دستگاه برش سنگ سینامون: در این دستگاه از بوش مخصوص Ballboshing Rail جهت حرکت روان و خطی برای برش دقیق سنگ و سرامیک استفاده شده است.

دستگاه برش سنگ در دو مدل قابل حمل (مخصوص کار در محل احداث ساختمان و فروشگاهها) و ثابت (مخصوص کار در کارخانجات سنگبری و کارگاهها) ساخته و تولید می شود.

1- دستگاه سنگبری قابل حمل وانا پرس برای برش سنگ و برش سرامیک در محل کارگاه ساختمانی و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

2- دستگاه سنگبری ثابت واناپرس که مخصوص کار در کارخانجات سنگ بری است، معمولا دارای وزن سنگین و تنوع و کاربردهای بسیار زیاد می باشد.

دستگاه سنگبری وانا پرس برای برش مصالح ساختمانی مانند گرانیت و تراورتن به خوبی عمل کرده و مصالح ساختمانی را نیز به درستی برش می دهد، به همین دلیل دستگاه برش سنگ نیز نامیده می شود. اما دستگاه برش سنگ به یک دیسک برش ویژه با پوششی از الماس و با کیفیت عالی نیاز دارد.

هنگام برش سنگ با فرزهای دستی، ساییده شدن تیغه الماس بر روی سنگ باعث ایجاد گرد و خاک، سر و صدای زیاد و گرم شدن بیش از اندازه می شود. بنابراین دستگاه سنگ بری به سیستم پمپ آب مجهز بوده و طی یک مکانیزم مشخص، آب بر روی تیغه و سنگ در حال برش ریخته می شود و از گرد و غبار و سر و صدای زیاد جلوگیری می کند، دستگاه سنگبری به نام دستگاه فارسی بر نیز معروف است.

تیغه کاشی دستگاه برش سرامیک بسیار شبیه به تیغه سنگ دستگاه سنگبری است با این تفاوت که تیغه برش کاشی، کوچکتر، نازکتر و دارای یک شیاربندی در داخل تیغه است. طبیعتا تیغه سنگ دستگاه سنگبری وانا پرس برای برش قطعات بزرگ طراحی و آماده شده اند.

با دستگاه برش سنگ در حالت 90 درجه می توان برش های راسته بری را روی دستگاه اجرا کرد و با استفاده از دستگیره های ابتدا و انتهای دستگاه می توان دستگاه را در حالت فارسی بری قرار داده و زاویه دلخواه را تنظیم و برش های فارسی بری را انجام دهید؛ برش فارسی روی دستگاه های وانا پرس از صفر تا 45 درجه می باشد.

دستگاه برش سنگ واناپرس مجهز به یک گونیا و خط کش است که می توانید با استفاده از آن برش های میلیمتری و همچنین برش لچکی نیز داشته باشید.

دیسک های قابل نصب روی دستگاه سنگ بری واناپرس از قطر 250 میلیمتر تا قطر 350 میلیمتر می باشد.
دستگاه سنگبری وانا پرس و سرامیک بری وانا پرس مجهز به مخزن آب می باشد که در این نوع دستگاه مخزن را پر از آب نموده و از لوله کشی مخصوص، آب روی قطعه کار می ریزد و باعث می شود گرد و خاک به حداقل برسد و برشی روان و دقیق تر نسبت به فرز دستی ها داشته باشیم.

اگر دستگاه سنگبری و سرامیک بری موردنیاز خود را از وانا پرس تهیه نمایید، دستگاه سنگبری به همراه یک کیف ابزار برای شما ارسال می گردد که شامل یک آچار مخصوص است که میتوان با این آچار مهره موتور و دیگر پیچ های دستگاه را باز و بسته کرد و همچنین در داخل کیف ابزار نیز یک آچار آلن و یک فازمتر قرار داده شده است.

قابل ذکر است که قیمت دستگاه سنگبری که در کارخانه وانا پرس تولید می شود کاملا مناسب و به صرفه بوده و این دستگاه کیفیت ساخت بالایی دارد.

منبع: ماشین سازان وانا پرس
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *