دلایل بوی بد دهان

دلایل بوی بد دهان

مهم ترین دلیل بوی بد دهان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

خشکی دهان، بهداشت ضعیف و مصرف غذاهایی با طعم شدید و تند دلایل دیگر بوی بد دهان هستند.

برای بهبود وضعیت بوی دهان باید به بهداشت دهان و دندان توجه کنید.

بیشتر آب بنوشید تا باکتری هایی که باعث بوی دهان می شوند را از بین ببرید.

بوی بد دهان یک مشکل رایج در میان مردم است و معمولا افراد در دوره های مختلف زندگی حداقل یک بار دچار این مشکل می شوند. شدت بوی بد دهان باعث می شود دیگران از شما گریزان شوند و شما هم در خودتان احساس ضعف می کنید.

مسواک نکردن و عدم رعایت بهداشت دلیل اصلی بوی بد دهان است. اگر مرتب و درست مسواک نزنید پلاک های دندان و بیماری های دهانی باعث ایجاد بوی بد در دهانتان می شود. غذاهایی با طعم های تند و شدید نیز مثل مصرف سوسیس و کالباس، سیر و پیاز و غذاهای پرادویه بوی دهانتان را تغییر می دهند.

خشکی دهان به خاطر نخوردن غذا و یا بر اثر خوابیدن، دهان را بدبو می کند.

مسواک و رعایت بهداشت اولین و بهترین درمان و چاره بوی بد دهان است. هر ماه یک بار مسواک را عوض کنید. دهان شویه مصرف کنید. مسواک زدن به تنهایی کافی نیست باید برای از بین بردن باقی مانده غذا از نخ دندان استفاده کنید. یک بار مسواک در طول روز برای بهداشت و مراقبت از دندان ها کافی نیست.

چه چیزی را چگونه می خورید؟

غذاهایی که بوی بدن دهان را تحریک می کنند مثل سیر و پیاز را محدود کنید. اگر دهانتان خشک می شود آدامس های نعنایی بجوید و دارچین بجوید. بیشتر میوه بخورید و ادویه های تند و تیز را کمتر مصرف کنید. آب بیشتری بنوشید و کمتر کافئین بخورید. آب میوه های طبیعی مصرف کنید و سبزیجات تازه را در وعده های غذایی تان بگنجانید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *