رژهای غیراستاندارد لب را می ترکاند

رژهای غیراستاندارد لب را می ترکاند

مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژ لب، واکنش های حساسیتی به وجود می آورد که می تواند باعث ترک لب ها شود.
خشکی و پوسته ریزی لب ها انواع مختلفی دارد که ممکن است بر اثر التهاب خود لب ها یا التهاب پوست نواحی مجاور یا حتی مخاط آن ایجاد شود.

ترک لب ها ناشی از شرایط بد محیطی و معمولا بر اثر تماس با سرما یا گرما اتفاق می افتد. در این حالت پوست لب حالت ارتجاعی و طراوت خود را در سطح از دست داده، دچار ترک و پوسته ریزی می شود که بر اثر لیس زدن یا کندن پوسته های آن و دستکاری، بدتر می شود.

به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژ لب، واکنش های حساسیتی به وجود می آید که می تواند باعث بروز ترک لب ها شود.
در مواردی خمیر دندان و دهان شویه ها نیز ممکن است عامل التهاب لب ها باشند. برخی ترکیبات دندانپزشکی و بعضی از مواد غذایی نیز در افراد حساس، موجب التهاب لب ها می شوند.

التهاب لب ناشی از رژ، معمولا به لب ها محدود می شود، ولی گاهی فراتر رفته و پوست ناحیه مجاور را نیز درگیر می کند. همچنان که التهاب ناشی از غذاها، پوست ناحیه اطراف لب را نیز مبتلا می کند.

برای درمان، افراد باید از موادی که دچار حساسیت می کند، پرهیز کنند. افراد مبتلا باید از هر گونه دستکاری و کندن پوسته ها بپرهیزند و پرهیز از تماس مجدد با ماده ایجاد کننده التهاب لب نیز الزامی است.

یادتان باشد برای اینکه لب ها را مرطوب نگه دارید باید از محصولاتی با پایه وازلین، موم زنبور عسل یا پماد ساده وازلین و یا پماد ویتامین آ استفاده کنید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *