چاقی و بهترین راه کم کردن وزن

چاقی و بهترین راه کم کردن وزن

افراد چاق بیش از افراد لاغر برای ابتلا به بیماریهای قلبی آمادگی دارند. ضمنا افراد چاق بیشتر استعداد ابتلا به بیماری قند، ناراحتی های تنفسی، بیماری های عضلانی و مفاصل و سایر بیماری ها و ناراحتی ها را دارند و البته این ناراحتی ها ارتباط مستقیمی به بیماری های قلب ندارد. در افراد چاق، فاکتورهای خطرناک دیگر مانند افزایش فشار خون، بالا رفتن چربی خون، بالا رفتن قند خون و کمبود فعالیت های ورزشی وجود دارد و این فاکتورهای خطرناک در افراد چاق نسبت به افراد لاغر بیشتر است.

بررسی های جدید نشان داده است که ناراحتی قلبی در افراد چاق به وجود عوامل ایجاد خطر که در بالا ذکر شد، بستگی دارد. به نظر می رسد که چاقی به طور غیرمستقیم در ایجاد ناراحتی قلبی موثر باشد.

در هر حال مکانیزم های مولد هر چه که باشند، کاهش وزن نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی دارد. کم کردن وزن به طور خیلی موثر و سریع در تامین سلامتی افراد تاثیر دارد و آثار و نتایج فوری آن، همانند ترک کردن سیگار و پرهیز از خوردن چربی ها خیلی زود پدیدار می شود.

با رژیم غذایی مناسب، انسان احساس بهتری دارد. رژیم غذایی در درازمدت در کاهش عوامل خطر و یا گسترش دهنده بیماری های قلبی موثر است. با مطالعه و بررسی هفته نامه ها و دیدن تصاویر شهروندانی که نودمین و صدمین سال تولد خود را جشن می گیرند، به خوبی در می یابیم که کلیه افرادی که به چنین سنینی می رسند افرادی متناسب و لاغر هستند.

بهترین راه کم کردن وزن چیست؟

همه افراد، به طریقی از روش های کم کردن وزن آگاهی دارند. نشریات پر از بحث های مختلف درباره کم کردن وزن است و کتاب های بسیاری نیز تاکنون در این مورد چاپ شده است.

متاسفانه هیچکس نمی تواند از هسته مرکزی کاهش وزن که عبارت است از مصرف کالری کمتر و افزایش میزان فعالیت ورزشی تا حدی که باعث افزایش اشتهای ما برای خوردن غذای بیشتر نشود، فرار کند.

کم کردن وزن زمان می خواهد. چند کیلوگرم اول سریعا کاهش می یابد ولی بعدا کم شدن وزن، بسیار به کندی صورت می گیرد.
چندین ماه وقت لازم است تا چند کیلوگرم از وزن بدن کم شود و برای این کار، پشتکار و جدیت قابل ملاحظه ای باید داشت.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *