نکات خوش پوشی بعد از 50 سالگی

نکات خوش پوشی بعد از 50 سالگی

بی شک مد و طرز لباس پوشیدن برای زنان بالای 50 سال چالش برانگیز است. زنانی که ما هر روز در خیابان و فروشگاه ها و مهمانی ها آنان را می بینیم. اما چه جیزی آنها را منحصر به فرد می سازد؟ چه نکاتی را باید رعایت کنند تا زیباتر و جذاب تر به نظر بیایند؟

ورود به 50 سالگی اینگونه نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید دیگر لباسهایتان اندازه تان نیستند، موهای سرتان کمتر شده و عینکی به چشمهایتان دارید.

جوانی به تصویر ذهنی شما از زندگی و خودتان بستگی دارد.

همه ما توصیه های یکسانی درباره لباس پوشیدن و آرایش کردن متناسب با سنین بالای 50 سال شنیده ایم، از جمله: لباس های گشاد بپوشید؛ موهایتان را کوتاه نگه دارید و از مد روز دوری کنید.

در ادامه نکاتی ذکر می شود که حین انتخاب لباس نیز به شما کمک می کند:

• اکثر خانم ها در این سن یائسه هستند و یائسگی بر تناسب اندام و پوست تاثیر می گذارد. برای افرادی که مرز 50 را رد می کنند یک قانون اصلی وجود دارد: از پوشیدن لباس های خیلی کوتاه، تنگ و باز خودداری کنید. بهترین لباس ها برای این سن تونیک یا لباس های نه چندان تنگ است. البته نباید لباس های خیلی گشاد هم پوشید. لباس باید کاملا به سایز باشد تا اندام را زیبا و صاف جلوه دهد. پوشیدن لباس های آستین بلند یا آستین سه ربع، بهتر از آستین حلقه ای یا بندی است.

• در مورد کفش ها هم بهتر است بعد از 50 سالگی از پوشیدن کفش های پاشنه دار بلند خودداری شود و به جای آن از کفش های زنانه و راحت که حداکثر 3 تا 5 سانتی متر پاشنه دارند، استفاده شود. نکته قابل توجه اینکه پاشنه این کفش ها باید محکم و باثبات باشد و به هیچ عنوان از پاشنه های نازک استفاده نشود.

• خیلی از سالمندان به قاب عینک خود توجهی ندارند. این در حالی است که انتخاب فریم عینکی که متناسب با چهره و رنگ پوست باشد می تواند فرد را 10 سال جوان تر نشان دهد.

• اگر معمولا از کیف دستی استفاده می کنید، سعی کنید بعد از 50 سالگی از انتخاب کیف های بزرگ خودداری کنید. کیف های کوچک تر برای سن شما متناسب ترند.
در ضمن هرچه کیف بزرگ تر باشد، داخل آن با انواع وسایل که شاید ضروری نباشند به مرور پر می شود و همین موضوع سبب سنگینی کیف می شود و این می تواند به مفاصل شما صدمه برساند.

• هیچ اشکالی ندارد که دامن بپوشید. اما مراقب باشید که دامن تان مانند دختران کم سن و سال خیلی کوتاه نباشد.

• وقتی سن تان بالا می رود فرم بدن شما تغییر می کند و دیگر مانند 20 سالگی تان به نظر نمی رسید. پس از سوتین مناسبی استفاده کنید تا فرم و زیبایی بدن شما به هم نریزد.

• به عنوان گردنبند می توانید از مروارید استفاده کنید. مروارید همیشه کلاسیک و زیباست.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *