چه رنگ لباسی انتخاب کنیم؟

چه رنگ لباسی انتخاب کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که دوستتان را دیده باشید که پیراهنی صورتی به تن کرده و توسط اطرافیان مورد تحسین، تمجید و توجه فراوان قرار گرفته باشد. شما نیز به تبع او تصمیم گرفتید که پیراهنی به همان رنگ تهیه کرده و بر تن کنید. اما بعد از این کار مورد تمسخر و ریشخند دیگران قرار گرفته و همان نگاههای پیشین نیز از شما برگردانده شد و در نتیجه آنها را از تن درآورده و لباسهای مشکی، آبی و خاکستری قبلی خود را پوشیدید.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا آن پیراهن صورتی مناسب شما نبود و چرا این به آن معنا نیست که دیگر نباید لباسهای رنگی بپوشید، به ادامه مقاله توجه کنید.

رنگ پوست شما چه تیره باشد، چه روشن و چه رنگی میان این دو، می توانید رنگی مناسب برای لباس خود انتخاب نمایید.

پوستهای تیره:
افراد تیره پوست معمولا دارای چشمان و موهای مشکی یا قهوه ای تیره می باشند که در این صورت باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگهای تیره مغایرت داشته باشد. این مغایرت چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می گردد.

رنگهای مناسب برای این گروه عبارتند از: صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن

رنگهای نامناسب این گروه: مشکی، قهوه ای تیره، فیروزه ای، سبز یشمی، قرمز تیره

اگر جزء این دسته افراد هستید از پوشیدن لباس با رنگهای گرم و تیره خودداری کنید. از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره معمولا به عنوان لباس رسمی در نظر گرفته می شوند و نمیتوان به طور کامل آنها را کنار گذاشت، لذا سعی کنید بکارگیری آنها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آنها استفاده نمایید.

پوستهای معمولی (نه تیره نه روشن):
افرادی که دارای چنین رنگ پوستی هستند می توانند تقریبا از هر رنگ لباس استفاده کنند. از آنجایی که هر دو رنگ روشن و تیره می تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو رنگ میتوان استفاده نمود ولی بهتر است پیراهن را هماهنگ با رنگ چشم انتخاب کرد.

رنگهای مناسب این گروه: بژ، آبی، سورمه ای، گندمی، مشکی، صورتی

رنگهای نامناسب این گروه: مغز پسته ای، بنفش، قهوه ای تیره، قرمز

تنها رنگهایی که در این گروه اصلا نباید به کار برد، رنگهای نزدیک به رنگ پوست است.

پوستهای روشن:
این گونه افراد معمولا موهایی بلوند و روشن داشته و رنگ چشم آنها سبز، آبی، طوسی یا قهوه ای روشن است. رنگی مناسب این گروه است که با رنگ پوست تضاد داشته باشد.

رنگهای مناسب این گروه: آبی ملایم، قهوه ای، بژ، آبی سیر، رنگی غیر از سفید

رنگهای نا مناسب این گروه: قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی

در این گروه به طور کلی باید از رنگهای خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست به وجود آید. بکارگیری رنگهای گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *