بادام زمینی بو داده

بادام زمینی بو داده

چه موادی لازم داریم؟
بادام زمینی بدون پوسته یا با پوسته (منظور پوسته سفت و سخت آن است) / به مقدار دلخواه
نمک / اختیاری
هر نوع ادویه دیگر / اختیاری

چطوری درست کنیم؟

فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتیگراد گرم کنید. در فاصله گرم شدن فر، مراحل آماده سازی بادام زمینی ها را انجام دهید.

فرآیند بو دادن بادام زمینی بدون پوسته و با پوسته کاملا مشابه هستند. فقط باید توجه داشته باشید که بو دادن بادام زمینی بدون پوسته برای تهیه کره بادام زمینی یا هر دستور غذایی دیگر بهتر و راحت تر است زیرا دیگر نیازی به پوست گرفتن بادام زمینی وجود ندارد.
می توانید قبل از بو دادن، با انگشتان دست، پوست نازک روی بادام زمینی ها را بگیرید در غیر این صورت بعد از بو دادن، پوست گرفتن آنها بسیار راحت انجام می شود.
اگر می خواهید بادام زمینی با پوسته سخت را برشته و بو داده کنید، قبل از شروع، آنها را با آب سرد آبکشی نمایید تا تمیز شوند. سپس با حوله تمیز یا دستمال آشپزخانه خشکشان کنید.

سپس بادام زمینی ها را در سینی فر پخش کنید به طوری که یک لایه از آنها در یک سطح صاف قرار بگیرند تا به طور مساوی برشته و بو داده شوند. برای اینکه بعد از پایان کار سینی را به راحتی تمیز کنید می توانید سطح سینی را با یک کاغذ روغنی و یا فویل بپوشانید و سپس بادام زمینی ها را روی آن پخش نمایید. البته استفاده از کاغذ روغنی یا فویل ضروری نیست چون بادام زمینی به سینی نمی چسبد.

طرز تهیه بادام زمینی بو داده

سینی فر را در قفسه وسط فر قرار دهید تا بادام زمینی ها به طور مساوی حرارت بخورند. اگر نوع بادام زمینی از نوع بدون پوسته است، 10-15 دقیقه و اگر با پوسته سفت و سخت است، به مدت 20-25 دقیقه صبر کنید تا خوب پخته و برشته شوند.

پیشنهاد می شود بعد از 5 دقیقه، سینی را خارج کرده و آن را تکان دهید تا بادام زمینی ها جابجا شده و طرف دیگر هم حرارت ببیند. سینی را به داخل فر برگردانید تا روی بادام زمینی ها مقداری طلایی شود. برای احتیاط و نسوختن بادام زمینی ها، هر 5 دقیقه سینی را خارج کرده و بررسی کنید تا طلایی و برشته شوند.

روش بو دادن بادام زمینی

بعد سینی فر را خارج کنید. در نظر داشته باشید که بادام زمینی ها پس از خروج از فر تا زمانی که خنک می شوند، مقداری هم می پزند.

بادام زمینی بو داده به تنهایی خوش طعم است ولی شما می توانید مقداری نمک و یا هر نوع ادویه دیگری روی آنها پاشیده و وقتی که بادام زمینی ها به اندازه کافی خنک شدند، میل نمایید.

بادام زمینی برشته

توجه: اگر بادام زمینی با پوسته را بو داده و برشته کرده اید، بعد از سرد شدن، پوسته سخت آنها را بگیرید. سپس پوست نازک بادام زمینی ها را جدا نمایید. برای این کار می توانید بادام زمینی های بو داده را در یک ظرف در بسته ریخته و به شدت تکان دهید یا آنها را بین دستمال آشپزخانه تمیز ریخته و مالش دهید تا پوست های نازک جدا شوند.

نکته 1: توجه داشته باشید که برای تهیه بادام زمینی بو داده، بادام زمینی ها خشک باشند.

نکته 2: با این روش می توانید انواع مغزهای دیگر مانند بادام، گردو و فندق را بو داده و برشته نمایید.

نکته 3: بهتر است بعد از خارج کردن بادام زمینی ها از فر، به آنها چاشنی مورد نظر مانند نمک را اضافه کنید زیرا درصد چربی بادام زمینی بالا بوده و چربی داغ نمک را بیشتر جذب می کند.

نکته 4: بادام زمینی در فر بسیار داغ می شود پس هنگام بو دادن بادام زمینی مراقب باشید نسوزید.

نکته 5: بادام زمینی بو داده نیز برای کسانی که به بادام زمینی حساسیت دارند، حساسیت زا خواهد بود.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *