چاقی بعد از ازدواج

چاقی بعد از ازدواج

تجربه عروس و داماد شدن تجربه زیبا و در عین حال استرس زایی است. البته این استرس و نگرانی، طبیعی و در عین حال دلچسب است اما نباید با اضافه وزن همراه شود.

اگر شما می ترسید که بعد از عروسی چاق شوید و یا عروسی کرده اید و متوجه اضافه وزن خود شده اید و دنبال راه چاره می گردید این مطلب به دردتان می خورد. در این مطلب چند توصیه برایتان داریم که بعد از عروسی چاق نشوید.

• قبل از عروسی رژیم نگیرید
درست است که می خواهید در شب عروسیتان بدرخشید و خوش اندام و خوش هیکل باشید. اما اگر تغذیه تان را دست خوش تغییرات زیادی کنید امکان دارد که بعد از ماه عسل دچار مشکل شوید. اکثر تازه عروس ها برای شب عروسی شان رژیم های سخت غذایی می گیرند. اما زمانی که به تغذیه عادی و معمولی خود برمی گردند متاسفانه عادت های خوب غذایی شان را از دست داده اند. به جای این که خودتان را برای شب عروسی شکنجه دهید و همان شب آخرین شب رژیمتان باشد از همان ابتدای نامزدی درست و به جا غذا بخورید و سبک زندگی تان را اندکی تغییر دهید. یعنی غذای مناسب و متعادل بخورید. ورزش کنید. تا حد امکان استرس را کنار بگذارید.

• حجم غذایی که می خورید را کنترل کنید
یکی از دلایلی که عروس خانم ها چاق می شوند این است که حواسشان پرت شده و هم اندازه آقای داماد غذا می کشند و میل می کنند. این طبیعی است که شما مشغول حرف زدن و به اصطلاح «عشقولانه در کردن» هستید و حواستان به بشقابتان نیست و یا این که می خواهید همزمان با آقای داماد غذایتان را تمام کنید و پا به پای او به خوردن ادامه می دهید. اما حواستان باشد که نیاز بدن شما به دریافت کالری به اندازه آقای داماد نیست. چون فعالیت های بدنی تان یکسان نیست. پس برحسب نیازتان و فعالیت های جسمی تان غذا بخورید و زیاده روی نکنید.

• «نه» بگویید
بعضی از عروس خانم ها خجالتی هستند و وقتی آقای داماد می گوید «بخور، تو که چیزی نخوردی»، تعارف پیشه کرده و زیاده روی می کنند یا اینکه نمی خواهند دست آقای داماد یا فامیل را رد کنند و تمام شیرینی جات و هله هوله های تعارف شده را می خورند. تعارف را کنار بگذارید.
شاید همسر شما دوست داشته باشد برای عصرانه کیک، شیرینی و یا هله هوله بخورد. برایش توضیح دهید که می خواهید تغذیه سالمی داشته باشید. میوه میل کنید؛ و از هله هوله هایی که اول زندگی در هر خانه ای پیدا می شود بپرهیزید.

• تنبلی را کنار بگذارید
اگر شما می بینید که فعالیت بدنی تان کم است، ورزش نمی کنید و به کالری کمتری نیاز دارید سعی کنید غذاها را برحسب نیازهای بدنی تان تهیه کنید. یعنی میزان پروتئین، گلوسیدها و سبزیجات موجود در غذای خود و همسرتان را کنترل کنید. زمانی که در یک ظرف غذا پخته می شود امکان اینکه شما مواد غذایی غیرضروری را جدا کنید به حداقل می رسد و مجبور می شوید بیش از نیازتان غذا بخورید. اگر از چاق شدن می ترسید تنبلی را کنار بگذارید و برحسب نیاز هر یک، غذای مناسبی تهیه کنید. اگر شوهر شما اهل ورزش است و یا کارش سنگین است مسلما نیاز دارد بیشتر غذا بخورد. نه او را محروم کنید و نه خودتان را در معرض دریافت کالری های بیشتر قرار بدهید.

• حواستان باشد وقتی با هم تلویزیون تماشا می کنید چه چیزی می خورید
تازه عروس و دامادها معمولا زمان بیشتری در مقابل تلویزیون می گذرانند تا در باشگاه های ورزشی و غیره. معمولا اول زندگی هم که به مهمانی و پاگشا می گذرد. خوب معلوم است ورزش نکردن و بیشتر خوردن باعث چاقی تان می شود. این مشکل زمانی که ساعت ها مقابل تلویزیون بنشینید و همزمان هم هله هوله بخورید حادتر می شود. چیپس، پفک، شیرینی جات و هله هوله های دیگر را پای تلویزیون نبرید. در این صورت به هوای هم بیشتر از نیازتان خواهید خورد. به میان وعده های سالم فکر کنید. میوه و سالاد بهترین گزینه است.

• مصرف نوشیدنی های گازدار و شیرین و غیره را محدود کنید
معمولا میز غذای اوایل زندگی رنگین تر است. یعنی چند جور غذا و نوشیدنی های مختلف. متاسفانه نوشیدنی های شیرین و گازدار و غیره، انرژی و کالری زیادی به شما تحمیل می کند که شما نیازی به آن ندارید. برای همین بدن آنها را به چربی تبدیل کرده و ذخیره می کند. تا می توانید مصرف این قبیل نوشیدنی ها را محدود کنید.

• از قبل یخچال تان را پر کنید
برعکس بعضی ها که سعی می کنند غذای دو نفره خوبی تهیه و میل کنند، یخچال بعضی از زوج های جوان همیشه خالی است. برای همین زمانی که گرسنه می شوند اولین کاری که می کنند این است که گوشی را بر می دارند و غذا و به ویژه فست فود سفارش می دهند.
این عادت را کنار بگذارید. سعی کنید با کمک هم یخچالتان را پر از مواد غذایی سالم بکنید. وقتی مواد اولیه سالم در یخچال باشد آماده کردن آن کار سختی نخواهد بود. در این صورت هم هیکل شما روی فرم می ماند و هم جیبتان خیلی زود خالی نمی شود.

• با هم از زندگی لذت ببرید
در همه کارها به هم کمک کنید. با هم به پارک بروید. بدوید. ورزش کنید و با هم نیز آشپزی کنید. در این صورت هم از در کنار هم بودن لذت بیشتری می برید، هم کمتر خسته می شوید و هم این که کنترلتان روی وزن خود و همسرتان بیشتر می شود.

آفتاب
***

یک دیدگاه برای چاقی بعد از ازدواج

  1. سرور گفت:

    نکات بسیار مفیدی بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *