گوشی که وزوز می کند

گوشی که وزوز می کند

اگر این اواخر حس می کنید صدای وزوز می شنوید به جای اینکه در اطراف خود دنبال مگس بگردید و توری های پنجره ها را بررسی کنید، دنبال رفع علت وزوز گوش هایتان باشید.

وزوز گوش یعنی شنیدن صدای خاصی که ممکن است در یک، هر دو گوش یا حتی در سر احساس شود.

این صدا فرکانس های متفاوتی دارد و به صورت زنگ زدن، صدای باد، غرش، سوت و … درک می شود.

به گفته پزشکان، علت اصلی وزوز گوش در بسیاری از موارد مشخص نیست اگرچه عواملی مانند استرس و اضطراب، حساسیت، افزایش یا کاهش فشار خون (اختلالات عروقی)، وجود تومورها، دیابت، تیروئید، ضربه به سر و گردن و مصرف داروهایی مانند ضدالتهاب ها، آنتی بیوتیک ها، داروهای مسکن، داروهای ضد افسردگی، الکل و آسپرین به عنوان عواملی که می توانند باعث وزوز گوش شوند، شناخته شده اند.

در برخی موارد ممکن است وزوز گوش شدید شود. از جمله عواملی که سبب بدتر شدن وزوز می شوند مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض صداهای بلند است.
بنابراین در صورتی که محل کار شما پرسروصداست مثل فرودگاه، کارخانه ها و کارگاه ها، از پلاک های محافظ گوش استفاده کنید؛ اما به هر حال وزوز گوش _مگر در موارد بسیار شدید_ با شنوایی تداخلی ایجاد نمی کند.

برای درمان نیز در وهله نخست با پزشک خود مشورت کنید تا وی فشارخون، وجود عفونت، رژیم غذایی، حساسیت ها و وضعیت عمومی سلامت شما را بررسی کرده و در صورت لزوم برای بررسی های تکمیلی سیستم شنوایی، شما را به متخصص گوش، حلق و بینی یا کارشناس شنوایی سنجی معرفی کند.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *