سالاد کاهو با مرغ

چه موادی لازم داریم؟

کاهو (خرد شده) / 1 عدد (معادل 300 گرم)
دانه فلفل سیاه و سفید / از هر کدام 7 عدد
فلفل دلمه ای (قرمز، زرد و سبز) / از هر کدام نصف عدد (معادل 150 گرم)
روغن زیتون / یک دوم پیمانه (معادل 75 میلی لیتر)
پنیر پارمسان (رنده شده) / 100 گرم
سینه مرغ (آب پز) / 300 گرم
کنسرو ذرت / نصف پیمانه (معادل 80 گرم)
قارچ (خرد شده) / 5 عدد (معادل 200 گرم)
نان سوخاری / 2 برش
سرکه بالزامیک / نصف پیمانه (معادل 75 میلی لیتر)
نمک / به مقدار لازم

اگر این دستور غذایی را تهیه نموده اید، تصویر غذای خود را بفرستید تا تصویر ارسالی برای این دستور، با ذکر نام شما ثبت شود.

چطوری درست کنیم؟

برای این سالاد از قسمت های داخلی کاهو که تردتر است استفاده کنید.
با پشت کارد و فشار دست روی دانه های فلفل، آنها را خرد کنید.
سپس به همراه کاهو، فلفل دلمه ای های خرد شده را با روغن زیتون و پنیر پارمسان در ظرف درداری بریزید و کاملا تکان دهید تا کاهو و فلفل دلمه ای ها کاملا به روغن زیتون، پنیر پارمسان و فلفل سیاه و سفید آغشته شوند.

سینه مرغ آب پز را برش دهید و برای لحظه ای در گریل قرار دهید. سپس با ذرت و قارچ به مواد بالا اضافه کنید و دوباره تکان دهید. تمام مواد باید به روغن زیتون و پنیر آغشته شود.

سالاد را در ظرف مورد نظر بریزید. نان سوخاری را به قطعات یکدست برش دهید و در مقداری روغن سرخ کنید. سپس روی سالاد بریزید. به سرکه بالزامیک کمی نمک بزنید و آن را به سالاد بیفزایید.

نکته: سس این سالاد را که شامل روغن زیتون، پنیر پارمسان و دانه فلفل و سرکه است باید زمانی که می خواهید مصرف کنید به سالاد بیفزایید.

جایگزین: مزه اصلی این سالاد به پنیر پارمسان و سرکه بالزامیک است. این سرکه ایتالیایی را که طعم و مزه ای عالی دارد در ظرفهایی از جنس چوب شاه بلوط و توت به مدت 10 سال نگهداری می کنند تا آماده مصرف شود. در صورت در دسترس نبودن سرکه بالزامیک و پنیر پارمسان می توانید از سرکه و پنیر دیگری استفاده کنید.
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *