پوست خشک؟ نگذارید زمستان برنده شود

پوست خشک؟ نگذارید زمستان برنده شود

هوای خشک زمستان باعث می شود که پوست شما ترک بخورد، به خارش بیفتد یا زخم شود، اما کارهایی می توانید انجام دهید تا از پوست تان محافظت کنید.

در حین حملات سرما، پوست شما به طور مداوم تحت بمباران هوای خشک و سرد قرار دارد، و به طور فزاینده ای پوست فرد را در معرض عفونت قرار می دهد.
از جمله نکاتی که در مورد مراقبت پوست در زمستان باید در نظر داشته باشید:

• شش تا هشت لیوان آب در روز بخورید، زیرا هنگامی که میزان آب بدن شما در حد مناسبی باشد، پوست شما خودش را از داخل نرم می کند.

• دوش های داغ طولانی مدت نگیرید. به جای آن دوش های کوتاه تر گرم بگیرید. بخار و حرارت همراه با دوش داغ طولانی مدت ممکن است رطوبت پوست شما را جذب کند و باعث خشکی پوست شود.

• از لوسیون ها و کرم هایی که پوشش ایجاد می کنند، برای محافظت پوست در برابر خشکی استفاده کنید. برای کسب بهترین نتایج بلافاصله پس از دوش گرفتن یا در وان رفتن، از فراورده ای استفاده کنید که حاوی وازلین یا نرم کننده مشابه باشد.

• به طور مرتب لیف بزنید یا کیسه بکشید. این کار نه تنها بخش های خشک و زبر پوست را برمی دارد، بلکه رشد سلول های جدید را تحریک می کند و جذب فراورده های مراقبت پوستی را تشدید می کند. بعد از لیف زدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبتی که به سطح پوست آورده شده است، بلافاصله تبخیر نشود.

• از صابون ها یا تمیزکننده های سخت که حاوی مواد نگهدارنده، رایحه یا قلیاب هستند و می توانند باعث تحریک پوست شوند، خودداری کنید. به جای آن از فراورده هایی استفاده کنید که حاوی گلیسرین هستند و رطوبت را به دام می اندازند و نگه می دارند.

• برای مقابله با خشکی هوا ناشی از وسائل گرم کننده، از دستگاه های مرطوب کننده هوا مثل بخور سرد استفاده کنید.

• بهترین کار این است که مراقبت از پوست تان را در ابتدای زمستان، پیش از آنکه خشکی هوا اثرش را به جای بگذارد شروع کنید.

با وجودی که ما اغلب پوست مان را نادیده می گیریم یا تنها به خاطر مقاصد زیبایی به آن توجه می کنیم، مهم است که به یاد داشته باشیم که پوست ما هم یک اندام و بخشی از بدن ماست و مانند سایر بخش ها نیاز به مراقبت مداوم دارد.

HealthDay News
***

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *