خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

چه موادی لازم داریم؟

خامه صبحانه / 100 گرم
پودر قند / 2 قاشق غذاخوری
وانیل / یک هشتم قاشق غذاخوری

چطوری درست کنیم؟

فرم گرفتن خامه حالتی است که به وسیله زدن خامه باید به وجود بیاید تا برای استفاده روی کیک ها و شیرینی ها و تزیین کرم ها و ژله ها آماده شود.
به این طریق که برای هر 100 گرم خامه 2 قاشق غذاخوری پودر قند یا شکر دانه ریز اضافه کرده و 1/8 قاشق چایخوری وانیل نیاز است.

ابتدا اگر خامه شیر داشت حتما شیر اضافی آن را دور بریزید. سپس خامه، پودر قند و وانیل را مخلوط کنید. زیاد هم نزنید فقط تا حدی که مخلوط شوند. بعد آن را به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا خامه یخ بزند.

ظرفی را که می خواهید در آن خامه را فرم دهید به مدت 20 دقیقه در یخچال و یا 5 دقیقه در فریزر قرار دهید. بهتر است از ظرف استیل استفاده کنید زیرا سرما را بهتر و بیشتر منتقل می کند. می توانید بعد از خارج کردن از فریزر، مخلوط خامه را به ظرف استیل منتقل کنید.

سپس مقداری صبر کنید تا بخ خامه کمی باز شده و کمی نرم شود. وقتی به حدی رسید که هنوز یخی هست آن را با سرعت پایین با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و بعد با سرعت زیاد خامه را بزنید تا وقتی که رد پره های همزن روی خامه بماند و وقتی ظرف را برمی گردانید خامه نریزد. خامه را با همزن به صورت دورانی بزنید تا خامه کاملا پوک و سبک شود.

مراقب باشید که اگر وقتی خامه فرم گرفت، آن را بیشتر با همزن بزنید به کره تبدیل خواهد شد.

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

در صورتی که درصد چربی خامه شما زیاد بود یعنی بالای 50 درصد چربی داشت باید در ازای هر 250 گرم خامه پرچرب مقدار 50 تا 100 گرم خامه کم چرب اضافه کنید تا خامه پرچرب تبدیل به کره نشود. در ضمن بهتر است که چربی خامه کم هم نباشد، حداقل 25 درصد باشد، چون چربی به فرم دادن خامه کمک می کند.

نکته 1: نکته خیلی مهم سرد بودن خامه است که باید حتما خامه ای را که می خواهید بزنید، از قبل آن را منجمد نمایید.

نکته 2: می توانید خامه فرم گرفته را طعم دار کنید، مثلا طعم توت فرنگی، لیمویی، پرتقالی، شکلاتی ویا کاکائویی. به عنوان مثال بعد از فرم گرفتن خامه، کمی پودر کاکائو در آن ریخته و هم بزنید.

نکته 3: اگر خامه فرم گرفته اضافه آمد، می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید و برای استفاده مجدد آن را با همزن بزنید تا دوباره فرم بگیرد ولی کمتر از دفعه اول فرم می گیرد و برای دسر مناسب خواهد بود و نه برای تزیین کیک.

توجه: نمی توان برای تهیه خامه فرم گرفته زمان دقیقی را مشخص کرد زیرا بسته به دمای هوا و محیط، زمان تهیه خامه فرم گرفته متفاوت می باشد.
***

6 دیدگاه برای خامه فرم گرفته

  1. فرزانه گفت:

    سلام خسته نباشد.میشه بجای پودرقند از شکر استفاده کرد؟اگه میشه چقدر بایدشکر بریزیم

  2. هلما گفت:

    ممنون عالی بود

  3. ناشناس گفت:

    به وجود آمدن کار خدای متعالست ، انسانها فقط با نعمات خدادادی هماهنگ کننده میتوانند باشند بخواست خدای متعال

  4. پریا گفت:

    عالی عالی عالی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *